21-03-1967
een lentekind
Ron Hos, Nederlands ontwerper, geboren op 21 maart 1967 als zoon van Cor Hos en Marja Hos-Gramsma in Rijen (gem. Gilze en Rijen), Noord-Brabant. Cor en Marja waren beide werkzaam op de vliegbasis. Ron heeft twee biologische kinderen, Max en Timo en twee bonuskinderen, Joep en Anouk. Hij heeft een relatie met Ingrid en woont in Kaatsheuvel.
1986-1990
Kunstacademie st. Joost
Na de prof. Gunning MAVO in Gouda en het VHBO in Etten Leur, ging Ron in 1986 Grafische Vormgeving studeren aan de kunstacademie st. Joost in Breda. Waar hij zich onder begeleiding van o.a. Dominique Ampe (Vooraanstaand Belgische kunstenaar) , Henk Cornelissen (Chef grafisch ontwerp van de NOS) en Hartmut Kowalke (Totaldesign), mocht ontwikkelen in tekenen, grafisch ontwerpen, fotografie, beeldende vorming en kunstgeschiedenis.
1986-1990
Kunstacademie st. Joost
Na de prof. Gunning MAVO in Gouda en het VHBO in Etten Leur, ging Ron in 1986 Grafische Vormgeving studeren aan de kunstacademie st. Joost in Breda. Waar hij zich onder begeleiding van o.a. Dominique Ampe (Vooraanstaand Belgische kunstenaar) , Henk Cornelissen (Chef grafisch ontwerp van de NOS) en Hartmut Kowalke (Totaldesign), mocht ontwikkelen in tekenen, grafisch ontwerpen, fotografie, beeldende vorming en kunstgeschiedenis.
1990-1992
Duits reclame & marketing
Na de kunstacademie begon hij zijn carriere bij Duits Reclame & Marketing in Dordrecht. Hier leerde hij alles over advertenties, drukwerkvoorbereiding, het maken van reclamecampagnes en logo’s. Hier heeft hij ook illustraties mogen maken van meubels voor Piet Klerkx, Flygt pompen, Diadora sportschoenen, Olympus camera’s en Eukenuba puppy hondenvoer.
1992-1998
Idee & Beeld
In 1992 begon zijn liefde voor illustraties de kop op te steken en maakte hij zijn overstap naar het Tilburgse Idee & Beeld. Waar hij artist impressions maakte voor vele nationale en internationale klanten zoals de Belgische en Nederlandse spoorwegen, de olympische spelen in Athene, de Amsterdam Arena, Interpolis en vele woningbouwprojecten in binnen en buitenland. Door het tekenen van woninginterieurs begon zijn liefde voor het inrichten..
1992-1998
Idee & Beeld
In 1992 begon zijn liefde voor illustraties de kop op te steken en maakte hij zijn overstap naar het Tilburgse Idee & Beeld. Waar hij artist impressions maakte voor vele nationale en internationale klanten zoals de Belgische en Nederlandse spoorwegen, de olympische spelen in Athene, de Amsterdam Arena, Interpolis en vele woningbouwprojecten in binnen en buitenland. Door het tekenen van woninginterieurs begon zijn liefde voor het inrichten..
1998-2008
Ron Hos illustraties
Na het helaas vroegtijdig overlijden van de eigenaar van Idee & Beeld. Besloot Ron Hos onder zijn eigen naam te beginnen, Ron Hos illustraties was geboren. In eerste instantie met illustraties, die op dat moment nog steeds geheel met de hand (airbrush, penselen en potloden) gemaakt werden. Maar al snel gevolgd door reclame en webdesign.
In Holland
Staat Een Huis
In deze periode werd Ron Hos gevraagd om mee te werken aan het RTL-programma “In Holland Staat Een Huis” waar twee buren onder leiding van een interieurstylist met een beperkt budget elkaars huiskamer onder handen nemen. Ook maakte hij zijn opwachting bij Omroep Brabant en op de interieurbeurs waar hij interieurtips gaf.
In Holland
Staat Een Huis
In deze periode werd Ron Hos gevraagd om mee te werken aan het RTL-programma “In Holland Staat Een Huis” waar twee buren onder leiding van een interieurstylist met een beperkt budget elkaars huiskamer onder handen nemen. Ook maakte hij zijn opwachting bij Omroep Brabant en op de interieurbeurs waar hij interieurtips gaf.
2008-2019
Box33
In de jaren die volgden heeft hij zich verder in deze disciplines ontwikkeld en mocht hij op reclamegebied campagnes ontwikkelen voor o.a. Lauwers keukens, van Gorp uitvaartzorg en Post fietsen. Op interieurgebied werd hij ingehuurd door vele winkelketens en pretparken als Burgers Zoo, De Efteling, Plaswijckpark en Blijdorp.
2019-Nu
RonHos ontwerpburo
In 2019 gingen we met de bedrijfsnaam terug naar de kracht van het bedrijf, die ligt in de persoonlijke aanpak en de aandacht voor individuele wensen. Ons beeldmerk staat voor impact. Als de rimpeling, veroorzaakt door een steen in het water, kan een kleine verandering verstrekkende effecten hebben voor nu en in de toekomst.
2019-Nu
RonHos ontwerpburo
In 2019 gingen we met de bedrijfsnaam terug naar de kracht van het bedrijf, die ligt in de persoonlijke aanpak en de aandacht voor individuele wensen. Ons beeldmerk staat voor impact. Als de rimpeling, veroorzaakt door een steen in het water, kan een kleine verandering verstrekkende effecten hebben voor nu en in de toekomst.
Selectie van onze klanten
Maar trots op allemaal
ONTWERP RON HOS | CREATIE VORMBEHOUD Disclaimer | Privacy beleid | Cookies | Algemene voorwaarden | Contact